A turisztikai ágazati szereplők versenyképességét erősítő támogatási program indul: a komplex, három pillérből álló 15 milliárd forintos támogatási programcsomag legfontosabb célja a szolgáltatások minőségének javítása, a vidéki szolgáltatók gazdasági élénkítése célzott programokon keresztül – jelentette be Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter kedden sajtótájékoztatón Budapesten.
Holnap fog kormányzati döntés születni azzal kapcsolatban, hogy történjen-e beavatkozás a hazai üzemanyagpiacon. Nagy Márton most erről beszélt, szerinte a beavatkozás nem fog ellátási problémákat okozni.
Újabb részletek váltak ismertté az idei évre tervezett 675 milliárd forintos egyenlegjavító költségvetési csomagról. A kormány egyszerre állítja azt, hogy az állami beruházások ilyen mértékű visszafogása hatásos lesz a büdzsére nézve, de közben nem rontja a gazdaság teljesítményét. Bemutatjuk, hogy a látszólagos ellentmondást hogyan lehet feloldani.
Jövő héten ül össze a kormány, hogy döntsön az üzemanyagárak letöréséről, mivel régiós összehasonlításban felfelé lógnak ki a magyarországi benzin- és gázolajárak – ismertette Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter. A politikus elmondta, hogy egy új üzemanyagárstop sincs kizárva.
2023-ban 246 milliárd forintos árbevételt ért el a Magyar Posta, mindezt úgy, hogy 2022-höz képest 2300 fővel kevesebben dolgoznak az állami társaságnál - jelezte egy pénteki sajtótájékoztatón Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter. Balczó Barnabás, a Magyar Posta vezérigazgatója arról is beszélt, hogy közép távon önfenntartó lehet a vállalat működése.
Problémát lát a magyar nemzetgazdasági miniszter az exportaktivitás terén, ahol jelentős, nyolc százalékos visszaesés történt. Nagy Márton egy szerdai debreceni gazdasági fórumon azt mondta, "valami történt az európai járműpiacon, az elektromos autózásra való átállás lassul".
A Központi Statisztikai Hivatal a régiós üzemanyagárak monitorozása és összehasonlíthatósága érdekében 2024. április 19-én pénteken közzéteszi új kísérleti statisztikáját. Az üzemanyagár-kísérleti statisztika alapját az Eurostat Weekly Oil Bulletin jelenti, melynek adataiból a KSH régiós átlagárat számol a 95-ös benzin és dízelüzemanyagokra vonatkozóan, olvasható a közleményben. Ez azért fontos, mert Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter jelezte, hogy a KSH kimutatásai mentén fog majd arról határozni a kormány, hogy beavatkozzon-e az üzemanyagpiacon.
Állami vezetők mellett Nagy Márton a német autóipar vezetőivel is egyeztetett Berlinben, ahol kiemelték, hogy a protekcionizmus nem megoldás az európai gazdaság bajaira, így például nem támogatják a kínai autókkal szembeni büntetővámok bevezetését.
Németországban járt a Nemzetgazdasági Minisztérium delegációja. A magyar és német tárgyalópartnerek szerint 2026-ban érdemes felülvizsgálni a 2035-ös szabályozási dátumot a belső égésű motorok uniós tiltása ügyében. Nagy Márton miniszter szerint az elektromos autózás újbóli lendületéhez mielőbb uniós szintű támogatási programmal kell segíteni az ágazatot.
Nagy Márton és a Nemzetgazdasági Minisztérium küldöttsége Németországba látogat, hogy tárgyalásokat folytasson Robert Habeckkel, Florian Toncarral és a német autópar vezetőivel. A látogatás célja, hogy erősítse a magyar-német gazdasági együttműködést és a hazai beszállítói arány növelését - közölte a NGM.
Több hónapnyi ellentmondásos kommunikáció után úgy tűnik, egységes vélemény alakult ki a kormányon belül, hogy mekkora lehet a magyar gazdaság idei növekedése. Eszerint 2024-re 2,5%-os GDP-bővülés várható - most már ezt gondolja a Nemzetgazdasági Minisztérium is.
A három nappal ezelőtti hírekkel összhangban lezajlott a Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, valamint a Mol és a Magyar Ásványolaj Szövetség képviselői közötti egyeztetés. A rendkívüli megbeszélést az NGM közleménye szerint a magas hazai üzemanyagárak indokolták.
Hétfőn Nagy Márton vetítette előre, hogy még a héten bekéreti a Mol és a Magyar Ásványolaj Szövetség képviselőit egy tárgyalásra a hazai, régisó középmezőnyhöz képest magas üzemanyagárak miatt. Varga Mihály a Kormányinfón kérdésre válaszolva elmondta: a találkozó után "mérlegelhető, hogy milyen lépésekre van szükség az árak korlátozása, az árak befolyásolása érdekében".
A francia Vinci 20 százalékos részesedést szerezhet a Budapest Airportban, és a konzorciumhoz csatlakozhat még a katari állami befektetési alap is – mondta el Nagy Márton újságíróknak a Bloomberg tudósítása szerint. A miniszter hozzátette, hogy még néhány hétig elhúzódhat a reptér megvásárlása.
Ma mutatta be a versenyképességi programját a Nemzetgazdasági Minisztérium, Nagy Mártont az esemény után a Bloomberg szólaltatta meg, és a miniszter beszélt a költségvetés helyzetéről.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter mutatta be a friss versenyképességi stratégiát ma délelőtt. Kiemelte, hogy 2030-ra az EU-átlag 90%-át szeretnénk elérni a GDP-ben. Ehhez a magyar gazdaság dualitását kell csökkenteni, ugyanis a külföldi irányítású vállalatok még ma is 2,5-ször hatékonyabbak, mint a hazai vállalatok. Hangsúlyozta, a hazai vállalatokat be kell kapcsolni a termelési láncba, nemzeti bajnokokat kell kinevelni, miközben még több exportképes kisvállalat kell. Fontos cél a kifektetés ösztönzése. Ennek mentén alkották meg a versenyképességi stratégiát.
De nyugat-európai országokban is aggasztó trendek látszanak.
Valamilyen császári címet még biztos tudnak találni neki.
Néhány önjelölt tanácsadó most kissé túllőtt a célon.
Próbálnak minél nagyobb területet meghódítani, mielőtt megjönnek az amerikai fegyverek.
A legtöbb eladó továbbra is hajlik az árengedményre.
Kilőttek a határidős árak, de meddig lehet a nyugati civilizáció kávéfogyasztási igényeit kielégíteni?
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.